Social media i semiotisk markedsføring
Kommunikativ og markedsføringsorienteret aktivitet, hvor du gennem praktisk leg vil blive klogere på digital markedsføring på sociale medier.
Social media i semiotisk markedsføring: En playshop om kampagner på Instagram
v/Adjunkt Søren Vigild Poulsen, Institut for Sprog & Kommunikation, SDU
På denne playshop lærer du, hvordan du kan bruge Instagram til digital markedsføring, og du får mulighed for helt praktisk at opbygge en kampagne på Instagram trin for trin. Vi anvender teorier og metoder inden for teknologisk betydningsdannelse, altså semiotisk teknologi, til at designe, producere og teste de forskellige bud på kampagner. I dette perspektiv ser vi på de forskellige kommunikative og interaktive muligheder og begrænsninger, Instagram har indbygget i sit design, og hvordan man kan benytte mediets semiotiske kapacitet til strategisk markedsføring.
Selve dagen er planlagt med en introducerende undervisning til de forskellige nødvendige teorier, modeller og metoder. Derefter får I i grupper mulighed for at afprøve værktøjerne i praksis, og til slut samles vi igen og evaluerer i plenum på de forskellige løsningsforslag.
Program
16.00 Introduktion
16.05 Semiotisk markedsføring i sociale medier
16.30 Analyse og design af kampagne
17.00 Workshop inkl arbejdeden spisepause
18.15 Præsentation
18.45 Afrunding
19.00 Tak for i dag
FORBEREDELSE: Læs teksten "Introduktion til Webkommunikation" af Søren Vigild Poulsen, som du finder her på siden under DOWNLOAD.
MEDBRING: Papir og tegneudstyr
PRAKTIK: Der er spisepause, men ingen forplejning. Så husk madpakken!
FIND VEJ: Du finder U71 nær indgang A her!
AFVIKLER: Kira - tlf. +45 5383 6945 mail: kira@atusyd.dk, kontaktes på dagen hvis du bliver forsinket eller forhindret på dagen.
-
Antal deltagere33
-
TypeValgfri